Wie zijn wij?

Wij zijn Stichting de Zorggarage, in 2017 begonnen als een klein initiatief. Oprichter Max Boogaarts heeft na een zwaar ongeval en langdurig herstel het idee gekregen om mensen met gedragsproblemen en/of afstand tot de maatschappij te helpen. Vanuit zijn enorme kennis t.a.v. automotive techniek én zijn drive om altijd klaar te staan voor anderen, kwam het idee om een plek te vormen waar hij aan mensen kan helpen en zijn liefde voor auto’s de loop kan laten. Het idee kreeg al snel vorm met een bestuur en de nodige hulp vanuit zijn netwerk.

Sinds die tijd is de Zorggarage langzaam maar zeker gegroeid tot wat het nu is: een organisatie waarin continu gewerkt wordt aan het bieden van de best mogelijke persoonlijke begeleiding. Dat doet we door een combinatie van informeel communiceren, maken van duidelijke afspraken en inzetten van ervaren vrijwilligers. Wij spreken de taal van “onze” Zorggaragisten en weten hoe we hen kunnen bieden wat ze nodig hebben.

De Zorggarage is omwille van de veilige plek die we willen zijn, géén commerciële garage. Dat betekent dat we niet voor klanten werken, geen auto’s aannemen, geen gangbare stageplekken bieden en ook geen regulier onderhoud uitvoeren. We werken hoofdzakelijk in projecten en sleutelen aan auto’s die uit eigen netwerk komen of geschonken worden. Hiervoor is bewust gekozen omdat wij niet willen dat onze Zorggaragisten onder commerciële druk moeten werken. Dat doen we deels door de ondersteuning van onze partners, deels uit inkomsten van begeleiding en deels dankzij donaties.

Op dit moment bestaat ons team uit directeur en ervaringsdeskundige Max Boogaarts, vrijwilliger en master mechanic Wiel Jaspers en een vierkoppig bestuur. Max en Wiel zijn van dinsdag tot zaterdag in de middagen te vinden met de Zorggaragisten en zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding, het bestuur regelt de zaken op de achtergrond.